zaterdag 28 juli 2007

8. MENNEN MET MIJN PAARD.

DE EERSTE WANDELING!

Trainingen zijn nu gedaan en we zijn aan de eerste echte wandeling gekomen. Op zaterdag 28 juli 2007 is het zo ver na 11 weken training is deze namiddag met een iets wat onzeker weer het moment van de waarheid aangebroken.

Met vijf mensen plus de hond vertrekken we voor een korte wandeling. Het gaat van bij mij thuis richting Sint Brixius Rode. Via onze woonwijk waar het eerder rustig is naar een veldbaantje die de lagere school verbind met de dorpskom. Alles is prima verlopen hoewel ik beter inzie hoe bijzonder het is om met de koets te rijden. Het is al geen alledaags zicht laat staan dat sommige zelf weten wat een paard is. Zo lijkt het dan toch als je je mengt in het verkeer. Snel merk ik ook hoe eenvoudig het is om in het zadel te rijden. Omkeer maken is een lachertje en zelf achteruit gaan is een peulschil. Bij het nemen van een smalle weg hoop je maar een ding, dat er geen tegenligger aankomt. Met een paard kan je nog over de sloot springen, maar met een beladen koets is daar geen sprake van. In ieder geval na een wandeling van om en bij de drie kwartier zijn we zonder moeilijkheden terug thuis geraakt. Mijn paardje bleef trouw aan het beeld dat ik er van had, werken, luisteren en niet snel bang.

Voor mijn zoon Joris moest ik nog een rondje meer draaien hij wou zien hoe het was om te groomen!!! Ongelofelijk dat dit hem van de PC haalt. Ik denk dat ik een nieuwe groom kan inschakelen. Ik ben gelukkig.

Geen opmerkingen: