woensdag 29 augustus 2007

16de MENLES.

We zijn nu al maandag 27 augustus Danny is nog op verlof en Cloots ook. Wat Frank en mij betreft niets zal ons stoppen. Op maandag kon Frank niet oefenen omdat hij te laat terug was van zijn werk. Maar dinsdag 28 hadden we al afgesproken.
We zijn met Max gaan mennen, ik denk dat Frank er niet gerust in was. Maar er is ondertussen al weer wat tijd verstreken Max vertrekt in draf maar blijft rustig en bestuurbaar. Snel is het duidelijk dat het goed gaat Max veranderd van tempo en gaat over naar de stap. Er is géén verzet tegen het bit. We besluiten aan max duidelijk te maken dat dit is wat we willen rustig en alles onder controle. Ik zie Frank zo bekomen en vertrouwen winnen, ik zie hem vooral ontspannen. Ik voel eens aan zijn rug en voel dat hij ontspannen zit. Als dat het geval niet is dan heb je de indruk dat je in een stuk graniet knijpt. Maar nu zit hij er als de genietende menner bij. Om aan Max duidelijk te maken dat we gelukkig zijn houden we de wandeling kort. We oefenen nog eens het halthouden en zelf dat lukt goed. Dan maar terug naar de stal. Het was een goede training, Max bleef aan de orders, Frank was gelukkig en dat is ook de bedoeling.

Geen opmerkingen: