woensdag 4 juli 2007

3. MENNENMET MIJN PAARD.

Stap 8 trekken van een slede op de openbare weg.

Stap 9 trekken van een beladen slede.

Stap 10 inspannen in de koets zonder rijden

Stap 11 trekken van een koets.

Stap 12 trekken op de openbare weg.

Stap 8:

Doel: trekken op de openbare weg.

Om deze oefeningen te doen heb ik gekozen om van bij mij thuis te vertrekken. Gezien het vooral van hier is dat ik zeker in het begin zal vertrekken om een uitstapje te maken.

Mijn slede staat klaar mijn paardje draagt het borsttuig en het schoftje die ik nu al enkele weken mag gebruiken van een goede vriend. Het geheel is te klein omdat het van een pony komt maar ik ben heel blij dat ik het heb en mag gebruiken. Ik maak ook van de gelegenheid gebruik om hem te bedanken, hartelijk dank Patrick voor je hulp en steun. Mijn paard wordt voor de slede gespannen en we vertrekken de straat op het blokje om. Alles verloop naar wens buiten de gezichten van de omstanders die zich afvragen wat ik van plan ben met dat paard en die uit een palet gemaakte slede. Vooral het stukje buis die er achteraan aanhangt en een klingend lawaai maakt als het over de weg botst is van belang om mijn paard rustig te houden voor lawaai achter hem.

Stap 9: Mijn buurvrouw ziet dat het goed is en vraagt of zij op de slede mag plaats nemen. Ik vind dit ontzettend leuk om al een buurvrouw op wandeling te mogen mee nemen. Laat hem maar lopen zegt ze, en ik ga in draf over. Ik breng haar naar huis terug na een linksomkeer aan het eind van de straat. Ik oefen natuurlijk de Achenbach methode en het lukt mij wel. Aan haar glimlach te zien is alles goed verlopen.

Wat hebben we geleerd:

  1. De straat is geen probleem, dat was vroeger al niet onder het zadel.
  2. Een gewicht op de slede en lawaai achter hem is geen probleem.

Geen opmerkingen: