zaterdag 7 juli 2007

6. MENNEN MET MIJN PAARD.

Doel : De nodige aanpassingen doen en deze uittesten op dezelfde wandeling.

Ik heb de schotel van mijn koets gesmeerd en de handrem niet vergeten af te zetten. In het hoofdstel heb ik de stang voor een trendsbit geruild. Dit is het bit waar mijn paard aan vertrouwd is en die ik in alle vorige oefeningen heb gebruikt en waarmee ik ook onder het zadel rij.

Het paardje wordt opgetoomd de koets staat klaar. Het is mooi weer en vrijdag avond 20 juli 2007. Ik vertrek voor een rustige oefenwandeling. Na een paar stappen onder begeleiding van de groom (versta dus mijn dochter) voel ik al het verschil. Ik heb volle communicatie met mijn paard. Hij is volledig rustig en aan de orders. Ik laat mijn dochter alles los laten en laat ze op de koets plaats nemen. Ik kan in de uitgangshouding reiden mijn paardje reageert perfect op elk commando. Ik stap gewoon het blokje om en kan bij aankomst in de straat links omkeer maken.

Mijn vrouw ziet dat het goed is en neemt plaats op de koets. We vertrekken terug voor een blokje om ik zie dat mijn vrouw het leuk vind en gelukkig is . De oefening zit er op voor vandaag. alles is goed verlopen .

Wat heb ik geleerd:
1. Met dit bit is alles perfect onder kontrole.
2. Ik merk op dat er tussen de schoft van het paard en het de boord van het schoftje onvoldoende ruimte zit.
3. Ik moet de remmen van de koets eens kuisen om mijn wielen zo los mogelijk te maken.
4. Bij de volgende oefening zal ik eens draven. Tot nu toe heb ik alles in stap gedaan.

Geen opmerkingen: