maandag 12 mei 2008

MAX EN FRANK WEEK 2

We zijn vandaag en gisteren met Max aangespannen gaan rijden. Een wandeling van één uur ongeveer, via rustige maar ook zeer drukke banen. Zoals vorig jaar is het starten wel sportief Max vertrekt als een pijl uit de boog. Gisteren was het over een paar honderd meter vandaag een 50 meter aan dat ritme is volgende week alles opgelost.
Het leuke is dat Max het verder zeer goed doet. Ik heb zelf vandaag mijn hondje meegenomen in de koets van Frank dat vond dat beestje super. Voor mij was het een zalige wandeling het weer was uitstekend en ik heb er van genoten. Max moet met rust worden gelaten, licht contact in de mond en het bijsturen als hij niet helemaal rechtuit loopt is meer dan voldoende. Ik neem de tijd om hem van draf naar stap te laten overgaan en met zeer lichte druk op de mond gaat het zonder moeite. Halt houden hebben we hem ook wat laten oefenen, het kan beter maar het was niet slecht.
Door zo te wandelen hoop ik dat Frank wat meer vertrouwen krijgt in Max. In ieder geval ik zie het goed zitten wat mij betreft.

Geen opmerkingen: